Find vej

Gå på opdagelse i Ballerup, find vej til byens markante bygninger og steder.

Find vej i Ballerup

Ballerup er fuld af historie, men det kan måske være lidt svært at se det. Her er en guide, som hjælper med til at forklare, hvorfor byen er blevet, som den er. Når du følger orienteringsturen gennem byen, vil du måske forstå, hvorfor kirken i dag ligger lidt for sig selv i byens ene ende - sådan har det nemlig ikke altid været. For ikke så længe siden lå kirken og Reeh's baghus nemlig lige præcis i midten af byen, ja man kan vel sige, at der, hvor vejen slog et sving op foran den centrale købmand i byen, der var centrum!

Den kulturhistoriske byvandring er tilrettelagt i et samarbejde mellem Ballerup Orienteringsklub, Dansk Orienterings-Forbund og Ballerup Historiske Forening.

Du kan downloade en turbeskrivelse og et kort her. Ved hver af de 13 poster, som er angivet på kortet, gives en beretning om stedets historie og udvikling. God fornøjelse med at finde vej gennem det historiske Ballerup!

Turbeskrivelse
Kort